آینده ی NFT

دارایی های دنیای واقعی

امکان استفاده از NFT ها برای تایید مالکیت دارایی های دنیای واقعی مانند خانه، زمین، خودرو، سهام، اوراق قرضه و غیره وجود دارد.

NFT ها نیز مانند سایر اپلیکیشن ها می توانند به جلوگیری از فروش مجدد آیتم هایی که به آن ها تعلق ندارند، کمک کنند.

NFT ها همچنین می توانند به سرعت زمان و مکان تولید قطعات خودرو و خانه را بررسی کنند تا بتوانید زمان نیاز به تعمیرات و تعویض را پیش بینی کنید.

زنجیره تامین و لجستیک

ما می توانیم از NFT ها برای ردیابی فراداده زمان بندی شده اقلام عبوری از زنجیره های تامین استفاده کنیم.

با عبور محصولات از زنجیره تامین، NFT ها اسکن می شوند و فراداده های زمان بندی شده جدیدی به آن ها اضافه می شود.

راه های فرضی زیادی برای پیاده سازی NFT ها در زنجیره های تامین و سیستم های لجستیک وجود دارد؛ اما همه آن ها، هر مرحله از زنجیره را ملزم به استفاده از زیرساختی یک سان برای پشتیبانی از NFT ها می کنند و باتوجه به حضور بازیگران و ذی نفعان مختلف در سطح جهانی، پیاده سازی این سیستم ها در زندگی واقعی ممکن است مدتی طول بکشد.

سیستم تراست مونرو و تراست مونرو دو نمونه از راهکارهای لجستیکی هستند که از فن آوری بلاک چین استفاده می کنند.

هر دو از فن آوری پشتیبانی می کنند که از استفاده از NFT ها پشتیبانی می کند؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا NFT ها در عملکرد آن ها نقش دارند یا خیر.

برنامه های متنوع

از NFT ها می توان برای تایید مالکیت در شرکتی مشابه سهام استفاده کرددر عوض، دارندگان NFT پرداخت سود سهام را دریافت می کنند.

این مدل تقسیم سود می تواند برای هر دارایی که درآمد ایجاد می کند، اعمال شود.

یک مورد استفاده مشابه توسط یک سرمایه گذار اجرا شده است که یک مسیر مسابقه موناکو دیجیتال را در بازی F۱ Delta Time خریداری کرده است. NFT نشان دهنده مسیر مسابقه به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا %۵ سود از تمام درآمد این مسیر از طریق مسابقات و هزینه های بلیط دریافت کنند.

نام های دامنه بلاک چین

این شامل استفاده از نام دامنه در بلاک چین به عنوان آدرس رمزنگاری است. آدرس رمزنگاری شده یک کاربر شبیه به آدرس تویی تر یا اینستاگرام است که هر نام منحصر به فرد است. این نوع مالکیت نام دامنه به شما اجازه می دهد تا هر ارز رمزنگاری شده، توکن یا NFT را دریافت و مدیریت کنید. نمونه هایی از خدماتی که این کار را ارائه می دهند عبارتند از:

Ethereum Name Service

Unstoppable Domains